Praca z aktorem
Drugim nurtem naszej pracy w założeniach jest “pracownia elementarnych działań aktorskich” dla młodzieży.
W programie pracowni są podstawy warsztatu aktorskiego - praca nad ciałem, głosem, dykcją itd.. W perspektywie rozwoju naszej pracowni jest stworzenie dwu i półrocznego studium aktorskiego dla wyróżniającej się i zainteresowanej podążaniem taką drogą młodzieży. Praca w Studium kończyłaby się pokazem projektów scenicznych w wykonaniu jego słuchaczy i nadaniu im tytułu “aktora-czeladnika”
Wakacyjna Pracownia
„elementarnych działań aktorskich”
Warsztaty skierowane dla młodzieży
z I i II klasy szkoły średniej.
Cel:
Celem warsztatów jest uchylenie zasłony tajemnicy początków pracy „ adepta sztuki aktorskiej”. Zmagań z ciałem, zmysłami,
głosem i słowem w warunkach sceny. Doświadczanie przestrzeni naturalnego oddechu, który jest motorem i początkiem tychże. Warsztaty są skierowane do młodzieży poważnie zainteresowanej poznaniem pracy aktora a może też zamierzającej w przyszłości wkroczyć na te drogę. Do młodzieży, która chce doświadczyć na sobie i dotknąć całym sobą treningu aktorskiego opartego na elementach treningu Konstantego Stanisławskiego, Michała Czechowa i Jerzego Grotowskiego.Warsztaty te mają jednocześnie na celu przybliżyć pasjonatom tajniki pracy aktora a niezdecydowanym pomóc w podjęciu decyzji wyboru drogi życiowej. Pomóc w odpowiedzi na pytanie czy warto rzucić się w tę walkę czy też lepiej poszukać innych pasji. Bo bez nich życie jest szare i pełne zawodów.Pasja to ucieczka w piękny i niepowtarzalny świat prawdy o sobie, prawdy o istnieniu „ Tu i Teraz”. Tę radość ma się nie tylko dla siebie ale również zaraża się nią bliźnich. Niezależnie od tego co się robi - ważne aby robić to z pasją i oddaniem temu działaniu. Szukajmy swoich pasji. Spełniania się w nich. Radości Istnienia „Tu i Teraz”.
2.
3.Warunki:
4.a) Zgoda na wysiłek i rzetelną pracę
5.b) Wybranie tekstów z „Romea i Juli” oraz „Snu nocy letniej” Williama Shakespeare
6.c) Ulubione utwory poetyckie, ulubiony poeta,
Spotkanie organizacyjne na kilka dni przed wyjazdem ( termin do ustalenia)
Grupa do 15/16 osób
! O - papierosów
! O – alkoholu
! O – używek
Nie dopełnienie tych warunków będzie niestety powodem pożegnania się z warsztatami bez możliwości zwrotu kosztów ( należało by to ująć w umowie)
Plan pracy
1.godz. 7.30. – pobudka ( 2- 3 min. przeciąganie w łóżku, toaleta poranna, owoc na dzień dobry.)
2. 8.00. – rozruch
3. 9.15. – śniadanie
4. 10.30.- trening „ elementarnych działań aktorskich”.
5. 14.30. – lunch czas wolny – przeznaczony na przygotowanie indywidualnych prezentacji ulubionych utworów w trakcie wieczornego treningu.
6. 16.30. – 19.00. – praca nad „przestrzenią słowa”
7. 19.00. - kolacja - rozmawiamy ( posiłek – a zwłaszcza ten po przebytym dniu to czas rozmów, wymiana poglądów, spostrzeżeń, uwag. Czas wyjaśnień)
8. 21.15. – trening podczas, którego młodzież mówi swoje ulubione utwory.
9. 24.00. – cisz nocna – czyli błogi sen po ciężkim dniu.
Po pierwszym dniu warsztatów przy kolacji ustalimy kiedy zrobimy wieczór „tańca i radości”.
Drugi odbędzie się na zakończenie ostatniego dnia - po pokazie.
NASZE CREDO:
MINIMUM SŁÓW - MAXIMUM CZYNU TU I TERAZ
Mowa polska - REAKTYWACJE
Zapraszam do uczestnictwa w warsztatach, których podstawowym tematem będzie „kultura słowa” i innych elementów związanych z tym tematem, takich jak: oddech, dykcja, głos.
Warsztaty „Kultura słowa - REAKTYWACJE” mają na celu odkrycie tajemnicy jeszcze jednego z elementów naszej mowy jakim jest wyobraźnia.
Wyobraźnia ma istotny wpływ na interpretację tekstu - nie tylko jako element warsztatu aktorskiego - ale również i w codziennym życiu. Inspirowana nim, jest tym, co przyciąga uwagę słuchacza-odbiorcy.
W mowie potocznej nie powinno być przyzwolenia na bylejakość i niechlujność. Ona również wymaga szacunku, zarówno do języka, jak i do słuchacza.
W świecie, w którym słowo zaczyna schodzić na dalszy plan, zastępowane jest skrótem, hasłem, wyrzucane w pośpiechu i byle jak. W takim świecie znajomość języka ogranicza się do używania niezbędnych słów, które wystarczają do bardzo podstawowej komunikacji. Bogactwo natomiast mamy w zakresie wulgaryzmów, które zastąpiły właściwe części mowy. Wszechobecne „przecinki” zredukowały potrzebę korzystania z bogactwa języka, który nie kultywowany po prostu zanika.
2019 @ scena z bliska itja